ساخت و تجهیزچهارزمین بازی برای کودکان درآسیب دیده ترین مناطق سیل زده استان گلستان

23 سپتامبر 2020
building and equipping four playgrounds for children in the most severely flood-affected areas
The Iranian Red Crescent Society (IRCS) Youth Organization

سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، با حمایت دفتر یونیسف ایران، چهارزمین بازی برای کودکان درآسیب دیده ترین مناطق سیل زده استان گلستان ساخته و آن ها را تجهیز کرده است. روز 25 شهریور1399، ژیل شوالیه، معاون نماینده دفتریونیسف ایران و دکتر محمد گلفشان، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر یکی از این زمین های بازی را در شهر گمیشان، استان گلستان افتتاح کردند. این زمین های بازی در مناطق آسیب دیده از سیل سال 1398، با همکاری نزدیک با دفاتر فرمانداری منطقه مربوطه و شهرداری ها و با بودجه اهدایی از طرف دولت ژاپن، با هدف ارائه خدمات مرتبط با حمایت ازکودکان هم درزمان بحران و هم پس از آن، ساخته شده اند.

به دنبال وقوع سیل در ماه های فروردین و اردیبهشت 1398، که 25 استان از 31 استان ایران را تحت تأثیر قرار داد، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و دفتریونیسف ایران مداخلاتی حائزاهمیت را برای کودکان انجام دادند، ازجمله ارائه حمایت های روانی اجتماعی مبتنی بر جامعه محلی، مدیریت پروژه، ایجاد فضاهای دوستدار کودک و ساخت زمین های بازی در مناطق به شدت آسیب دیده استان های گلستان و لرستان.

در سطح جهانی، ایجاد فضاها و زمین های بازی دوستدار کودک از جمله اقدامات مهم حمایت از کودکان در شرایط بحران است. این فضاها محیطی امن و مستعد را برای کودکان فراهم می کنند تا بازی کنند وازفعالیتهای تفریحی بهره مند شوند، همچنین وجود این فضاها  به کاهش پیامدهای منفی بهداشت روان در شرایط بحران بر روی کودکان کمک شایانی می کنند.

 

تماس با ما

بهاره یگانه فر
کارشناس ارتباطات
یونیسف
تلفن: 02122594994

درباره یونیسف

یونیسف تنها نهاد سازمان ملل متحد برای بهبود زندگی و رفاه کودکان در سراسر جهان است. با همراهی و همکاری با طیف وسیعی از شرکای کاری، یونیسف در 190 کشور و نقطه از جهان برای کودکان فعالیت دارد تا به تعهداتش برای همه کودکان، به ویژه آسیب پذیرترین آنها، جامه عمل بپوشاند.

برای اطلاعات بیشتر درباره فعالیت های یونیسف از وب سایت www.unicef.org دیدن فرمایید.