14 Septembrie 2022

Utilizarea inovațiilor în România pentru asigurarea accesului la educație a copiilor ucraineni

De la începutul războiului în Ucraina, România a început să primească persoane refugiate. Până în prezent, peste 1,6 milioane de ucraineni au sosit în România, aproximativ 86.178 rămânând în țară. Se estimează că 28% dintre refugiații ucraineni din România sunt copii. Ivan a fugit împreună cu părinții lui din Mariupol și a ajuns în România în luna..., Bariere, Conform unei evaluări recente efectuate de UNICEF privind nevoile familiilor de refugiați ucraineni și ale copiilor care trăiesc în România, 57% dintre copiii ucraineni însoțiți și 85% dintre copiii ucraineni neînsoțiți au început să învețe limba română. Datele sunt confirmate de recentul sondaj realizat de Salvați Copiii în România. În ceea ce..., UNICEF în acțiune, Pentru a sprijini învățarea pentru toți copiii preșcolari și de vârstă școlară care fug din Ucraina UNICEF: A creat spații sigure de joacă și de învățare. Oferă truse/rechizite educaționale (inclusiv materiale didactice relevante și eficiente, materiale de sprijin pentru învățământ, echipamente IT etc.) în medii formale și non-formale (centre Blue..., Viitorul, UNICEF din România continuă să lucreze cu Guvernul și partenerii pentru a ajuta copiii ucraineni care se află acum în țară să se întoarcă la cursuri, în sălile de clasă sau prin oferirea altor alternative online, acolo unde participarea la școală în persoană nu este posibilă. „Este foarte încurajator pentru noi să vedem că, în ciuda barierelor...
01 Octombrie 2020

Povestea lui Cătălin, un elev pe care boala îl ține în scaun cu rotile

Cătălin este un adolescent de 17 ani care suferă de Distrofie musculară progresivă Duchenne, o boală genetică ce se manifestă prin atrofierea treptată a tuturor mușchilor. În ciuda faptului că boala are evoluție rapidă, Cătălin a reușit să ajungă la liceu, susținut și încurajat nu doar de familie, ci și de profesorii și colegii de clasă. Distrofia..., „Dacă nu am fi avut susținere din partea școlii, ar fi trebuit să îl retrag”, Din momentul în care nu s-a mai putut deplasa fără cărucior, în clasa a III-a, familia a avut nevoie de sprijinul școlii. Nu a ezitat să îl ceară și l-a primit. A fost nevoie ca orele lui să se desfășoare doar la parter, să fie făcută o rampă de acces în școală și o toaletă pentru persoanele cu dizabilități. Tot ceea ce au solicitat părinții au..., ”Nu aș fi suportat să mai aibă și la școală un șoc”, Când a trecut la gimnaziu, s-a bucurat din plin de sprijinul dirigintei și al profesorilor. Dacă lucrurile nu ar fi stat așa, iar băiatul nu s-ar fi simțit în largul lui la școală, familia l-ar fi retras probabil din sistemul de învățământ de masă. Boala îl chinuia deja prea mult, iar eventualele supărări venite de la școală ar fi fost imposibil..., O mamă dedicată, admirată de părinții colegilor lui Cătălin, Dedicarea și lupta familiei pentru ca băiatul să meargă la școală în ciuda problemelor de sănătate i-au impresionat puternic pe profesorii și pe părinții din școala din cartier unde a învățat Cătălin până în clasa a VIII-a. „Am remarcat mai întâi, acum mulți ani, o mamă care își însoțea mereu copilul la școală și făcea notă discordantă în peisaj...., Cătălin nu își dorește să fie favorizat, În prezent, băiatul a ajuns la liceu și studiază Chimia Industrială la Colegiul Tehnic „Costin Nenițescu” din Capitală, într-o clasă cu 30 de elevi. E prieten bun cu majoritatea colegilor și, la fel ca în clasele mici, se bucură de sprijinul profesorilor, care îi apreciază felul de a fi, calm și respectuos. Deși diagnosticul pe care îl are îi..., Viitorul, o mare incertitudine, Școlarizarea în condiții normale și relația apropiată cu profesorii și colegii de clasă au fost ca o gură de aer proaspăt pentru Cătălin și familia lui. Boala lui, care nu are deocamdată tratament, evoluează rapid, în ciuda tratamentelor clasice și alternative încercate și a eforturilor disperate de a încetini evoluția. De aceea, spune mama,...