Skip to main content
Mali Mali
  • Français
  • English

Global links - EN

  • Visit UNICEF Global
  • High contrast
Mali Mali
  • COVID-19
    • Explore UNICEF
      • About us
      • Children in Mali
      • Where we work
      • Our partners
      • Contact us
      • Children Under Attack
  • Press centre
Donate

Main navigation

  • What we do
  • Research and reports
  • Stories
  • Take action
Search area has closed.
Search area has opened.
SearchClose

Search UNICEF

0B792406-3C90-48E8-AF22-4D48618D699F Created with sketchtool.
Search results

Education

  • Available in:
  • Français
  • English
Fatoumata Bocoum, 13, from Dialangou village, used to miss entire school days waiting for an old water pump to be repaired in her village. Today, there's a new UNICEF water pump next to her school. "We're so happy to have the new water pump. We'll have clean drinking water and our village will be even cleaner.
Programme
16 April 2019
Child Protection
Creating change for Mali’s most vulnerable children
Aichata Togo 15 ans en salle de classe lors des examens du DEF. Le respect des mesures barrières notamment le port du masque est obligatoire. Grace au soutien de l’UNICEF et de ses partenaires, les enfants ont pu retrouver le chemin de l’école pour passer leurs examens de fin d’année ou poursuivre le programme scolaire 2019-2020 dans des conditions respectant les mesures barrières. En effet, avec l’appui de l’UNICEF et de ses partenaires, le Ministère de l’Éducation Nationale a pu fournir les dispositifs
Programme
15 April 2019
Education
Harnessing children’s potential through quality education for every child
Mamoudou Bolly, 12 ans, « Quand ces arbres grandiront, nous pourrons respirer du bon air et notre école sera jolie à voir ».
Press release
04 November 2021
ADAPTING EDUCATION SO THAT CHILDREN RETURN TO SCHOOL IN A SAFE AND HEALTHY ENVIRONMENT
Amadou Barry, 14 ans, est en train d’écrire dans son cahier UNICEF, Amadou fréquente la classe de 6ème année à l’école fondamentale de Saréma dans la périphérie de la ville de Sévaré. Mais auparavant, il a passé dix mois à l’espace temporaire d'apprentissage mis en place par l’UNICEF pour les enfants déplacés en situation d’abandon scolaire.
Article
14 May 2021
From a Temporary Learning Space to a formal school
Supported school integration for displaced children
IMG_9877	Dans leur salle de classe de l’établissement Boucary Ouologem Fatoumata, Aoua et Safiatou Fongoro apprennent studieusement l’alphabet. « Elles sont très éveillées et leur intégration n’a pas posé de problème » affirme leur enseignante, Fatoumata Keïta. Les trois fillettes ont effectué leur première rentrée scolaire le 25 janvier 2021 en classe de première année grâce à la sensibilisation de la campagne Back to School.
Article
16 March 2021
First day at school for the triplets
In Mopti, thanks to Aoua, a Youth Ambassador for the Back to School Campaign, three young internally displaced girls discover first grade in school.
C’est sur le toit de la maison qu’Ali Sy aime réviser ses leçons au calme. Son foyer comprend 21 membres de sa famille, arrivés à Sévaré en mai 2019 après avoir fui les violences de la région de Bankass dans le centre du Mali. La famille a trouvé un abri dans le quartier Walirdé et ses enfants ont rejoint l’école du même nom. « L’an passé aussi, pour la précédente rentrée, j’avais reçu des cahiers, des bics, une ardoise et tout ce qu’il faut » explique Ali.
Article
28 February 2021
A new school for a new beginning
As in Walirdé’s school in Sévaré, the support of UNICEF and its partners makes it possible to provide a complete Covid-19 prevention to pupils - from masks
Aichata Togo 15 ans en salle de classe lors des examens du DEF. Le respect des mesures barrières notamment le port du masque est obligatoire. Grace au soutien de l’UNICEF et de ses partenaires, les enfants ont pu retrouver le chemin de l’école pour passer leurs examens de fin d’année ou poursuivre le programme scolaire 2019-2020 dans des conditions respectant les mesures barrières. En effet, avec l’appui de l’UNICEF et de ses partenaires, le Ministère de l’Éducation Nationale a pu fournir les dispositifs
Article
10 February 2021
The joy of going back to school in the time of Covid-19
After several months of closure due to the Covid restrictions, schools in Mali have reopened their doors, to the great relief of students like AĂŻchata.
Hama entrain d'etudier chez-lui
Article
13 November 2020
A “gateway class” to find the way back to school
Thanks to the creation of alternative classes, out-of-school pupils can benefit from accelerated learning in order to go back to school.
Twins Assana and Soumaila Coulibaly, 9 years, has been integrated at Nankorola village school, in the circle of Koutiala 2 years late. Thanks to ONG RAC support and the School Management Committee of their village, they are preparing their entry into second grade. Thanks to the support of the Korea International Cooperation Agency (KOICA), UNICEF and NGO partner RAC have set up a project to identify out of school children and enroll them in school. Since its launch in 2017, 124,210 children have been integr
Article
05 October 2020
The joy of preparing a return to the classroom and to school
The twins Assana and Soumaila, don’t share the same ambitions, but they express the same joy in preparing their entry into second grade.
Aminata avce sa fille au marche de Kayes
Report
29 May 2020
CPD-2020-2024
Country Programme of Cooperation 2020-2024

Files available for download (1)

CPD 2020-2024 EN (PDF, 1 MB)
  • Prev
    • 1
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
  • Next

Pied de page - en

Home
  • What we do
  • Stories
  • Research and reports
  • Take action
  • Press centre
About us
  • Children in Mali
  • Where we work
  • Our partners
  • Contact-us
Useful links
  • UNICEF in West and Central Africa
  • UNICEF connect
  • Voices of youth
  • U-Report Mali
  • The UN in Mali
Become a donor

Social

Footer Secondary

  • Contact us
  • Legal

Footer tertiary

  • Report fraud, abuse, wrongdoing