یونیسف ایران و وزارت ورزش و جوانان بر لزوم همکاری‌های مشترک در حوزه‌ رشد و سلامت نوجوانان تاکید کردند

17 سپتامبر 2019
Mandeep O'brien - Ministry of Sports
UNICEF Iran/2019

خانم مندیپ اوبرایان، رییس دفتر یونیسف در ایران روز سه‌شنبه 26 شهریور 1398 با خانم دکتر ژاله فرامرزیان، معاون وزیر  ورزش و جوانان در مدیریت و توسعه منابع و دکتر فرشید طهماسبی، مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان دیدار کرد.

در این دیدار هر دو طرف بر لزوم همکاری‌های مشترک در حوزه‌ی رشد و سلامت نوجوانان تاکید کردند. همچنین اهمیت یادگیری مهارت های کسب معیشت جهت توانمندسازی نوجوانان برای انتقال راحت از محیط آموزش به بازار کار و نقش ورزش در ارتقای مهارتهای زندگی و رشد مثبت نوجوانان مورد توافق قرار گرفت.

دکتر طهماسبی ضمن اشاره به ظرفیت و توانمندی بالای جوانان ایرانی بر اهمیت وجود یک رویکرد جامع که تمامی نوجوانان و  جوانان با نیازهای متفاوت را در برگیرد، تاکید کرد. ایشان همچنین به نقش ورزش به عنوان بستری برای بهبود مهارت‌های زندگی کودکان و نوجوانان و تسهیل رشد مثبت و یکپارچه‌ی آنان اشاره کرد. دکتر طهماسبی همکاری‌های بین‌بخشی در حوزه‌ی توانمندسازی نوجوانان را ضروری خواند و بیان کرد که ایران می‌تواند در این زمینه به یک الگو در منطقه تبدیل شود.

دکتر طهماسبی اعلام کرد که وزارت ورزش و جوانان آمادگی دارد که با حمایت یونیسف اولین مرکز توانمندسازی نوجوانان را با هدف توانمندسازی از طریق ارتقای مهارت‌های زندگی و شغلی تاسیس کند.

در این دیدار دکتر ژاله فرامرزیان و خانم اوبرایان به پتانسیل بالای دختران در جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند.

یونیسف آمادگی خود را برای نشان دادن دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در برنامه های مربوط به جوانان و نوجوانان و تبادل تجربیات موفق با سایر کشور‌ها اعلام کرد. خانم اوبراین همچنین از موزه‌ی الم‍‍پیک و پارالمپیک بازدید کرد.

تماس با ما

بهاره یگانه فر
کارشناس ارتباطات
یونیسف
تلفن: 02122594994

درباره یونیسف

یونیسف تنها نهاد سازمان ملل متحد برای بهبود زندگی و رفاه کودکان در سراسر جهان است. با همراهی و همکاری با طیف وسیعی از شرکای کاری، یونیسف در 190 کشور و نقطه از جهان برای کودکان فعالیت دارد تا به تعهداتش برای همه کودکان، به ویژه آسیب پذیرترین آنها، جامه عمل بپوشاند. 

برای اطلاعات بیشتر درباره فعالیت های یونیسف از وب سایت www.unicef.org دیدن فرمایید.