Premijerno prikazan dokumentarni film “Romobil”

Edukacija je važna za sve, posebno za mlade Romkinje i Rome, osnažuje nas i pomaže da aktivno sudjelujemo u zajednici

Almir Panjeta za UNICEF
UNICEF/Panjeta

09 Oktobar 2019

Nakon uspješno održanih radionica u Brčkom, Mostaru, Trebinju i Vitezu na kojima su mladi imali priliku upoznati se sa tehnikama fotografije, profesionalnim standardima fotografisanja i foto-video obrade, u kinu Meeting Point u Sarajevu održana je premijera dokumentarnog filma "Romobil" nastalog na radionicama. Mladi su kroz film prikazali atmosferu s radionica ali i poslali poruke o tome kako vide svoju budućnost, čime se žele baviti i kako planiraju ostvariti ono što žele.

“Kroz radionice sam naučio mnogo toga o fotografiji koja je mnogo drugačija od onoga što sam ranije mislio. Osim toga, na radionici smo se družili, razgovarali i zajedno došli do zaključka koliko je edukacija važna za sve, posebno koliko je važna za mlade Romkinje i Rome i koliko ih može uvezati i osnažiti u zajednici i pomoći im da aktivno sudjeluju u svemu onome što ih se tiče, da o nama, našim pravima i onome što mi želimo ne govore drugi”, kazao je na panelu upriličenom nakon filma Mustafa Husić, jedan od učesnika radionica i protagonista filma.

Sadeta Sefić, predsjednica Dnevnog centra "Kuća otvorenog srca" iz Mostara kazala je kako je zadovoljna onim što su mladi na radionicama uradili i šta su pokazali u filmu.

“Posebno važnu u svemu je da se kod djece i mladih izgradi samopouzdanje, da ih se nauči u njihovim pravima, i da ponosno izađu i kažu ja sam Rom i ja sam Romkinja”, kazala je Sadeta Sefić.

UNICEF/Panjeta
UNICEF/Panjeta

"Romobil" je realizovan u sklopu projekta „Dijalog za budućnost“ koji implementiraju UNICEF, UNESCO i UNDP u partnerstvu sa Predsjedništvom Bosne i Hercegovine., a premijeri je prisustvovala i šefica predstavništva UNICEF-a za BiH dr. Rownak Khan.

“Pozitivnost koju sam vidjela i osjetila gledajući ovaj film me oduševila. U filmu kažete kako nećete nikome dozvoliti da vam diktira šta da radite i kako ćete sami donositi svoje odluke, i to je nešto što ohrabruje. Ovo je dio projekta Dijalog za budućnost čiji je cilj da poboljša budućnost u ovoj zemlji, posebno za mlade, i za vas imam molbu da ovu pozitivnost i ideje podijelite kako u svojim porodicama i zajednicama, tako i šire i svima pokažete da je moguće gledati u budućnost”, kazala je dr. Rownak Khan.

UNICEF/Panjeta
UNICEF/Panjeta

"Romobil" je realizovalo udruženje Urban iz Sarajeva u sklopu projekta "Dijalog za budućnost", a Haris Čalkić iz ovog Udruženja potcrtao je značaj kontakta među mladima koji je ostvaren tokom radionica i realizacije filma:

“Kroz ove i slične radionice koje smo radili širom BiH mladima smo davali šansu da se izraze, da podignu svoj glas, i mnogi od njih su tu priliku prihvatili, pokazali su interes i na svakoj od radionica bilo je mnogo dodatnih pitanja. Film je sabrao iskustva s radionica i poslao poruku, a ostvareni kontakti su ono što iza njega ostaje i sada je na svima kako će ih iskoristiti za dalje”, kazao je Čalkić opisujući atmosferu s radionica.

Nakon premijere “Romobila” je otvorena je i izložba fotografija koje su učesnice i učesnici napravili tokom radionica u Brčkom, Mostaru, Trebinju i Vitezu.

Film "Romobil" možete pogledati na linku: