13 Սեպտեմբեր 2022

Ինչպես կարող եք օգնել ձեր երեխային ռմբակոծության ժամանակ

Ճգնաժամերը տուժած երեխաների համար վախի և շփոթության ժամանակաշրջան է, որը հաճախ ենթադրում է բաժանում ընտանիքից և ընկերներից, տան և գույքի ոչնչացում և անգամ ավելի վատ՝ սիրելիների կորուստ: Տարհանումը և ազդանշանային շչակների ձայնը երեխաների հոգեկան առողջության խաթարման լուրջ պատճառներից են: Ինչպես գիտեք, հոգեբանական սթրեսը, լինի այն կարճաժամկետ, թե…, Ա, մենակարևոր, ը՝ մի՛, մոռա, ցեք, անվտանգության, կանոնների, մասին, Վերցրե՛ք երեք օրվա համար նախատեսված չփչացող սննդամթերք և ջուր՝ ձեր ընտանիքի բոլոր անդամների հաշվարկով: Ներառե՛ք մեկ շաբաթվա համար հագուստ և անձնական հիգիենայի պարագաներ, այդ թվում՝ խոնավ անձեռոցիկներ և ձեռքի ախտահանիչ: Փաթեթավորե՛ք անհրաժեշտ դեղորայք և վիտամիններ: Չմոռանաք առաջին օգնության դեղատուփը՝ վնասվածքները մշակելու համար անհրաժեշտ…, Ահա, թե ինչ, պետք է ունենաք ճգնաժամային պայուսակում, Աշխատե՛ք ապահովել հիմնական կարիքները (սնունդ, հեղուկ, հագուստ, հիգիենա): Փորձե՛ք սահմանել օրվա կարգուկանոն: Դա կայունության, ինչպես նաև վստահության զգացում կտա երեխային, որ գոնե ինչ–որ բան վերահսկելի է: Պարտադիր չէ մշտապես «ուժեղ» լինել. դուք առանց այդ էլ անում եք հնարավորինը ձեր ուժերի ներածին չափով: Սակայն փորձե՛ք լինել հնարավորինս լավատես, հո՛գ…, Ահա մի քանի կարևոր խորհուրդ , որ պետք է հիշել ապաստարանում եղած ժամանակ, Եթե երեխան ցանկանում է, գրկե՛ք նրան և թո՛ւյլ տվեք, որ «հարմարավետ տեղավորվի» ձեր գրկում: Միասին երգե՛ք ձեր սիրած երգերը: Դա ապահովության զգացողություն կտա նրան: Եթե ցանկանում եք, կարող եք աղոթել ձեր երեխայի հետ: Ձեր երեխային հիշեցրե՛ք նախկինում եղած դրական իրադարձությունների, ընտանիքի և ընկերների մասին: Միասին պատկերացրե՛ք մի ապահով վայր, որտեղ էլ…, Ահա սթրեսը նվազեցնելու մի քանի խորհուրդ, Եվ վերջում, մի քանի շնչառական վարժություններ. Փոքրիկ ճագարիկ . ձեր երեխային համոզե՛ք այգում վազվզող ճագարիկի պես երեք անգամ արագ–արագ շնչել քթով, որից հետո երկար արտաշնչել բերանով: Հոտ քաշել ծաղիկներից . ձեր երեխային առաջարկե՛ք պատկերացնել, թե հոտ է քաշում ծաղիկից՝ խոր շունչ քաշելով քթով և արտաշնչելով բերանով: Նա նաև կարող է մտքում պատկերացնել…
11 Օգոստոս 2022

Ինչպե՞ս վարվել բարդ հարաբերություններում

Մեր հարաբերությունները սերտորեն կապված են մեր ինքնազգացողության հետ և կարող են օգտակար և ոչ օգտակար ազդեցություն ունենալ մեզ վրա։ Նկատի ունենք բոլոր տեսակի՝ ընկերների, ընտանիքի կամ ուսուցիչների, մինչև անգամ սեփական անձի մասին մեր ինքնաընկալումը: Ուստի, եթե ցանկանում եք իմանալ, թե. ինչպես վարվել բարդ հարաբերություններում և ավելի լավ հաղորդակցվել,…, Յոթ խորհուրդ, թե ինչպես դրական հարաբերություններ պահպանել այլ մարդկանց հետ:, Խորհուրդ 1 Հասկացիր, թե ինչ ես զգում և ինչի կարիք ունես: Մեր զգացմունքներն ու կարիքները ճանաչելու ունակությունը հմտություն է, որը յուրաքանչյուրս կարող ենք կիրառել: Ահա թե ինչ կարելի է փորձել. Ուշադրություն դարձրու, թե ինչ ես զգացել/ ինչ ապրումներ ես ունեցել ամբողջ օրվա ընթացքում: Արդյո՞ք հպարտություն ապրեցիր ընկերոջդ օգնելու համար: Որևէ լավ բան…
26 Հուլիս 2022

Հոգեկան առողջություն

Տխրությունը, վախը, հուսահատությունը և այլ հույզերը երեխայի զարգացման բնականոն մաս են։ Սակայն եթե ձեր երեխան երկար ժամանակ ուժգին բացասական հույզեր ունի, և դա անդրադառնում է նրա սոցիալական, ընտանեկան և դպրոցական կյանքի վրա, նշանակում է նա հոգեբանի աջակցության կարիք ունի։ Ստորև ներկայացվում են հոգեկան առողջության առավել տարածված վիճակները և այն…, Ի՞նչ է հոգեկան առողջությունը, Հոգեկան առողջությունը հիմնարար նշանակություն ունի մտածելու, զգալու, սովորելու, աշխատելու, իմաստալից հարաբերություններ ստեղծելու և աշխարհում ներդրում ունենալու մեր կարողության համար։ Այն ավելին է, քան պարզապես հոգեկան խանգարումների բացակայությունը։ Դա յուրաքանչյուրի առողջության և բարեկեցության կարևորագույն մասն է և հիմնաքարը։ Երեխաներն ու…, Հոգեկան առողջության վիճակների բացատրությունը, cyan icon with hands, Ինչպե՞ս օգնել երեխային և ինչպես խոսել նրա հետ հոգեկան առողջության մասին, Ոչ ոք չպետք է ստիպված լինի միայնակ լուծել իր հոգեկան առողջության խնդիրները ևձեր երեխան՝ նույնպես։ Ամեն ինչ սկսվում է մեկ պահից, մեկ զրույցից, մեկ հարցից։ Ի՞նչ ես մտածում։ cyan icon smile, Ինքնախնամքը շատ կարևոր է
14 Դեկտեմբեր 2021

«Հետո ինչ եղավ» պատկերապատումը կօգնի երեխաներին հաղթահարել պատերազմի վախերն ու ցավերը

Գրաֆիկ նովե՞լ, ինչու՞, Լեռնային Ղարաբաղի հակամարտության ընթացքում և դրանից հետո ակնհայտ դարձավ, որ դժվար էր հոգեբանական աջակցություն ցուցաբերել պատերազմից տուժած բոլոր երեխաներին՝ պայմանավորված թե՛ մարդկային ռեսուրսների սակավությամբ, թե՛ լոգիստիկ խնդիրներով։ Այս պատկերապատումը երեխաներին առաջարկում է մի քանի հիմնական մոտեցումներ, որոնք կիրառելով՝ երեխաները կարող են…, Ինչպես ստեղծել գրաֆիկ նովել երեխաների համար. Մեր փորձը, Քայլ առ քայլ ներկայացնում ենք, թե ինչպես ստեղծվեց այս պատկերապատումը։ Գտնել հիմնական խնդիրները Այս փուլում, հիմնվելով տարբեր երկրներում պատերազմական և հետպատերազմական հետազոտությունների և աշխատանքների վրա, և երեխաների հետ աշխատող հոգեբանների հետ քննարկումների շնորհիվ՝ առանձնացվեց այն երեք հիմնական մտահոգություններն ու հոգեբանական խնդիրները, որոնց…, Երեխաների համար ինչ մոտեցումներ ենք ներառել նովելում,   Առաջին պատմություն ․ երբ քեզ անզոր ես զգում, շատ բան վախեցնում է ու բարկացնում, սակայն շատ բան էլ կարող ես, եթե ․․ Պատկերապատման առաջին պատմությունից մեկ էջ։ UNICEF & Paradigma Educational Foundation Առաջին պատմությունն անդրադառնում է անորոշության, անզորության զգացումին։ Մի տղայի մասին է, ով ապաստարանում է գտնվում իր մայրիկի հետ։ Երեխան իրեն…, Քաղած դասեր, Թերևս կարևոր է ներկայացնել այն բոլոր քաղած դասերը, որոնք կօգնեն հետագա նմանատիպ նյութեր մշակելիս։ Հինգ հիմնական կետ, որ պարտադիր է երեխաների համար նյութ մշակելիս փորձարկում երեխաների հետ․ պետք է նյութի մշակման բոլոր փուլերում ներգրավել երեխաներին։ դիտարկել նյութը հնարավորինս տարբեր կողմերից՝ կրթական, հոգեբանական, երեխայի պաշտպանության, գենդերային…, Հոգեբանական աջակցություն պատերազմից տուժած երեխաներին, Մինչ պատերազմի բռնկումը ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ն արդեն հոգեսոցիալական աջակցություն էր տրամադրում Հայաստանի երեք սահմանամերձ մարզերում՝ Վայոց ձորում, Սյունիքում և Գեղարքունիքում՝ կապված ՔՈՎԻԴ-19 համավարակի հետ։ Երբ պատերազմը բռնկվեց, ավելի մեծ ջանքեր և ռեսուրսներ ներդրվեցին։ ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ը իր գործընկերների հետ միասին սկսեց աշխատել գրեթե բոլոր մարզերում, որտեղ…
01 Հոկտեմբեր 2021

Դրամական աջակցություն Լեռնային Ղարաբաղից տեղահանված ընտանիքներին

Լեռնային Ղարաբաղում բռնկված պատերազմը Լեռնային Ղարաբաղի հակամարտության գոտում 2020 թ. աշնանը բռնկված լայնամասշտաբ ռազմական գործողություններ հանգեցրեց բազմաթիվ անդառնալի մարդկային և նյութական կորուստների: Լեռնային Ղարաբաղից ու Հայաստանի հարակից շրջաններից շուրջ 90,000 [1] մարդ տեղահանվեց։ Տեղահանված շատ ընտանիքներ ստիպված եղան ամեն ինչ սկսել զրոյից…, Նոր մարտահրավերներ, նոր մեխանիզմներ, «2021թ-ի նոյեմբերից սկսած կառավարությունը սկսեց մշակել դրամական աջակցության տարբեր ծրագրեր՝ քննարկելով միջազգային գործընկերների հետ, թե ինչ մեխանիզմներով դա կարող է իրականացվել»,- նշում է ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի սոցիալական քաղաքականության բաժնի ղեկավար Արմենուհի Հովակիմյանը՝ հավելելով, որ ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի համար հատկապես առաջնահերթ էր, որ աջակցությունը լինի…, Ինչո՞ւ դրամական աջակցություն, Հակամարտության թեժ օրերին տեղահանված ընտանիքների առաջնային կարիքները հոգալու համար ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ը տրամադրել էր բնաիրային աջակցություն՝ սնունդ, հիգիենայի փաթեթներ, անկողնային պարագաներ՝ աջակցելով 11 համայնքների տեղական ինքնակառավարման մարմիններին հոգալ տեղահանված և իրենց համայնքում հաստատված ընտանիքների հրատապ կարիքները։ «Հայաստանի վերաբերյալ…, Որքանո՞վ է աջակցությունը տեղին եղել և ինչ կարիքներ են հոգացել ընտանիքները, 2021թ-ի հունիսին հեռախոսազանգերի միջոցով մշտադիտարկում իրականացվեց, որին մասնակցել է ծրագրի 498 շահառու, որոնք պատահականորեն ընտրվել են Աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության տրամադրած 5000 շահառուների ցանկից։ Հետազոտություն արդյունքերը ցույց են տալիս,որ ընտանքիների մեծամասնությունը գումարը ծախսել է հենց հիմնական կարիքները հոգալու համար՝ 26…, Ի՞նչ կարիքներ ունեն տեղահանված ընտանիքներն այսօր, ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի այս հետազոտությունը վեր է հանել նաև տեղահանված ընտանիքների առջև ներկայում ծառացած խնդիրները։ Նրանցից 84 տոկոսն ընդհանրապես չունի աշխատանք։ Ընտանիքների միայն 7 տոկոսն է կարողանում հոգալ ընտանիքի բոլոր կարիքները, 33 տոկոսը հոգում է կեսից ավելին, իսկ 41 տոկոսը՝ միայն կեսը։ Ընտանիքների մեծամասնությունը (258) ներկայում բնակվում են վարձով,…